12 Aralık 2016 Pazartesi

Sınavda Başarılı Olmak İçin


SINAV DUALARI..

1-“Rabbi yessir velâ tuassir Rabbi temmim bi’l-hayr”

ANLAMI:“Rabbim! kolaylaştır zorlaştırma, Rabbim hayırla sonuçlandır”

Bu dua her an, her zaman, mubah olan herhangi bir işe başlarken okunur. Mesela Kur’an-ı kerim öğrenmeye başlarken, yazı yazarken, sınava girerken, dine aykırı olmayan her işe başlarken söylemek iyi olur. Yapılan işin kolay gelmesi, zor gelmemesi ve hayırla neticelenmesi için dua etmiş oluyoruz.

2-“Allahümme hır li vehter li.Vela teklini ala ihtiyari.”

ANLAMI:Allah’ım! Bu işi bana hayırlı kıl ve bu işi bana nasip eyle! Allah’ım beni kendi başıma bırakma.(Tirmizi,De’avat,90)

3-“Rabbi edhılnî müdhalen sıdkin ve ahricni muhrace sıdkin ve’c’al li min ledünke sultânen nasîrâ.”
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

ANLAMI:”Ya Rabbi!,Beni doğru bir giriş ile girdir ve yine doğru bir çıkış ile çikar.Katından bana yardım edici bir kuvvet ihsan eyle.”

4-“Rabb’şrah li Sadri ve yessir li emri,va’hlül ukdeten min lisani,yefkahü kavlî.” 
رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي

ANLAMI:”Ya Rabbi!,Göğsümü ve gönlümü genişlet,işimi kolaylaştır,Dilimin bağını çöz,sözümü anlaşılır eyle.”

5-“Ya Hayyu Yâ KayyûM, Bi Rahmetike esteğisû.”
ياَحَيُّ ياَقَيّوُمُ بِرَ حْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ

ANLAMI:”Ey Hayy ve Kayyum olan Allah’ım, Senin Rahmetine Sığınıyorum.”

6-Rabbi Yessir ve la tuassir Sehhil âleyne bi fadlike ye muyessir Rabbi zidne îlmen ve fehmen nafiân ve temmim bil hayri
رب يسر و لا تعسر سهل علينا بفضلك يا ميسر رب زدنا علما وفهما نافعا وتمم لنا بالخير يا الله و يا رب العالمين

ANLAMI:Rabbim! Kolaylaştır zorlaştıma! Fazlınla bize kolaylaştır en Kolaylaştıran Rabbim! İlmimi artır, Anlayışımızı faydalı kıl ve Hayırla bitir Ey Alemlerin Rabbi olan Allah.



Burada tavsiye edilen, sınava girmeden okunacak dualara ek olarak, abdestimizle diz çöküp, Rabbimize el açıp SAMİMİYETLE ve İÇTENLİKLE yardım istemek, acizliği itiraf edip, yardıma muhtaçlığı kabul etmek, gönülden bir seslenişle içimizden geldiği gibi, dilimizin döndüğü kadar dua etmekte çok büyük faydalar var..

KISA SINAV DUASI

İmtihana (Sınava girerken şu dua okunur:(isra suresi;80) 

“Rabbi edhılnî müdhale sıdkin ve ahricni muhrace sıdkin ve’c’al li min ledünke sultânen nasîrâ.” 

ANLAMI:”Ya Rabbi!,Beni doğru bir giriş ile girdir ve yine doğru bir çıkış ile çikar.Katından bana yardım edici bir kuvvet ihsan eyle.” 

Sınav için sıraya oturunca şu âyet okunur; 

“Rabbi’şrah li Sadri ve yessir li emri,va’hlül ukdeten min lisani,yefkahü kavlî.” 

ANLAMI:”Ya Rabbi!,Göğsümü ve gönlümü genişlet,işimi kolaylaştır,Dilimin bağını çöz,sözümü anlaşılır eyle.” 

Sınav Başlayınca da şu dua okunur: 

"Ya Hayyu Yâ KayyûM, Bi Rahmetike 
esteğisû." 

ANLAMI:”Ey Hayy ve Kayyum olan Allah'ım, Senin Rahmetine Sığınıyorum." 

Bir kaç dakikanızı ayırıp vermiş olduğum duaları ezberleyin, inşallah sınavınızda muvaffak olursunuz. Başarılar dilerim.

Sevgiler...
Alara Ünlü
İletişim: alaraunlu385@outlook.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder